تصویربرداری مخفیانه و تهدید به انتشار تصاویر

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: عامل فیلم‌بردارى‌ مخفیانه از دختر جوان و تهدید به انتشار تصاویر گرفته شده، توسط کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى به دست قانون سپرده شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى‌ در تشریح خبر آورد: با شکایت دختر جوان مبنى‌ بر تهدید به انتشار تصاویر محرمانه و خصوصى،‌ رسیدگى‌ به موضوع شکایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع شکایت کارشناسان پلیس فتا به قید فوریت در دایره مبارزه با جرایم اخلاقى‌ اقدامات خود را آغاز و با اخذ اظهارات شاکى‌ متوجه شدند، فرد کلاهبردارى‌ که در طول دو هفته نقش مترجم را براى‌ مادر شاکیه داشته به بهانه ازدواج از وى‌ خواستگارى‌ نموده و مادر شاکیه انجام تحقیقات و ازدواج را به زمان دیگرى‌ پس از بهبود خود موکول نموده ولیکن طى‌ اصرارى‌ که فرد کلاهبردار داشته به بهانه آشنایى‌ بیشتر از دختر جوان تصاویرى‌ محرمانه تهیه و با تهدید به انتشار آن سعى‌ در رسیدن به مقصد سوء‌خود را داشته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا به دنبال اقدامات فنى‌ و پلیسى‌ متهمى‌ را در همین رابطه شناسایى‌ که با هماهنگى‌ قضایى‌ وى‌ را در مشهد دستگیر نمودند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهم ۲۹ ساله به نام امیر در مواجه با ادله فنى‌، لب به سخن گشود و اعتراف کرد که مدتى‌ است به عنوان مترجم عرب زبان‌ها در مشهد فعالیت دارد و با دیدن مادر و دخترى‌ که براى مداوا به مشهد آمده بودند. وسوسه شده و در معیت انجام مداواى‌ مادر شاکیه، خود را به دختر وى‌ نزدیک نموده و با عنوان ازدواج شاکیه را از مادرش خواستگارى‌ نموده است و با سوء استفاده از موقعیت موجود پنهان از چشم مادر شاکیه به بهانه آشنایى‌ بیشتر با گرفتن عکس خصوصى‌ از شاکیه قصد داشته وى‌ را مجبور به اجراى‌ درخواست‌هایش نماید.

سرهنگ جهانشیرى‌ اضافه کرد: در بازبینى‌ ادله موقوفه از متهم، تعداد دیگرى‌ تصاویر غیر‌اخلاقى‌ و منافى‌ عفت نیز کشف و امحاء شد، متهم نیز به همراه پرونده جهت کسب تکلیف نهایى‌ به مرجع قضایى‌ معرفى‌ شد.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى‌ در پایان یاد آور شد: طى‌ آمارهاى‌ بررسى‌ شده از پرونده‌هاى‌ مفتوحه در پلیس فتا استان، به طور مشخص بیانگر این مى‌‌باشد که متاسفانه بانوان محترم بیشترین قربانیان در پرونده‌هاى‌ اخلاقى‌ بوده‌اند که به دلایلى‌ از جمله هویت پنهان افراد در فضاى‌ سایبرى‌ فریب خورده و از احساسات آنها سوءاستفاده شده و فرد قربانى‌ به دلیل عدم آشنایى‌ با حقوق شهروندى‌، هراسان شده و موضوع را به پلیس گزارش نمى‌‌کنند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *