تهدید به پخش تصاویر خصوصی در تلگرام

رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد و به کاربران توصیه کرد: جهت جلوگیری از پخش تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رمزگذاری گوشی هوشمند حتما بر روی اطلاعات موجود در گوشی هم رمز مناسب گذاشته شود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم فیروز سرخوش‌نهاد با اعلام این خبر بیان کرد: آقایی جوان اهل و ساکن شهرستان همدان با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهارتش بیان نمود شخصی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به مزاحمت و تهدید به انتشار تصاویر خانم بنده می‌نماید. لذا از کارشناسان این پلیس تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

وی افزود: مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و برابر مستندات اخذ شده از شاکیه با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی در شبکه اجتماعی مذکور نهایتاً متهم در مدت زمان کوتاهی شناسایی گردید در ادامه با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقاتی که از متهم بعمل آمد وی بیان داشت، بنده قبلا خواستگار وی بودم و قصد ازدواج با ایشان را داشتم که در آن زمان تصاویر پخش شده را بدون اجازه از گوشی نامبرده به گوشی خود انتقال دادم و پس از آن که ازدواج ما به هم خورد برای انتقام جویی از نامزد سابقم اقدام به چنین عملی نمودم و فکر نمی‌کردم که به این زودی دستگیر شوم.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، به کاربران توصیه کرد: از اعتماد بی مورد به افراد خودداری گردد و همچنین به جهت جلوگیری از پخش تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی علاوه بر رمز گذاری بر روی گوشی هوشمند حتما بر روی  اطلاعات موجود در گوشی هم رمز مناسب گذاشته شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *