تبلیغ آتلیه عکاسی با انتشار تصاویر مشتریان به عنوان مدلینگ

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری متصدی آتلیه‌ای که با انتشار تصاویر خصوصی زوج‌های جوان به عنوان تبلیغات آتلیه در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود و این امر موجب هتک حیثیت آنها شده بود، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا اظهار داشت چندی پیش متوجه شدم که تصاویر شخصی من و همسرم به عنوان مدلینگ عکس در فضای مجازی در حال انتشار می‌باشد، به همین منظور تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

وی افزود: حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با تحقیقات به عمل آمده مالک آتلیه به عنوان متهم شناسایی و به این پلیس دلالت داده شد.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان‌نمود مدتی است که برای تبلیغ آتلیه خود، اقدام به ساخت صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام نمودم و تصاویر بعضی از مشتریانم را به عنوان مدلینگ انتشار ‌دادم، البته لازم به ذکر است که این کار را بدون اجازه آنها انجام می‌دادم و بر این باور بودم که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان یادآور شد: آتلیه‌های عکاسی محرم حریم خصوصی نیستند و شهروندان همواره مراقب سوء استفاده از تصاویر خود در آتلیه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مراسمات جشن و عروسی باشند، زیرا ممکن است افرادی با انتشار تصاویر خصوصی‌ دیگران در فضای مجازی، درصدد سودجویی و هتک حیثیت آنها برآیند.

وی همچنین در توصیه به آتلیه‌های عکاسی گفت: استفاده از تصاویر دیگران برای تبلیغات در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی نه تنها ممنوع بوده بلکه در صورت شکایت فرد شما به عنوان خاطی در برابر قانون باید پاسخگو باشید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *