برنامه‌های صیغه یاب دامی برای هک و کلاهبرداری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کاربران مراقب برنامه‌هایی از قبیل صیغه یاب، هک شبکه های اجتماعی، برنامه شنود بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود، برنامه دوربین، برنامه هک جیمیل، برنامه جم رایگان، برنامه ردیابی بدون نصب در گوشی شخص مورد نظر، برنامه ساخت کد شارژ، برنامه ماهواره جیبی و … در فضای مجازی باشند چرا که این نرم افزارها عامل هک خود سیستم کاربر است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: این روزها برنامه‌هایی در فضای مجازی در حال انتشار است که با اغفال و تحریک کاربران به نصب آنها باعث هک شدن تلفن‌ها و یا سرقت اطلاعات بانکی آنها خواهد شد.

وی افزود: این تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب این برنامه‌ها بر روی گوشی خود می‌نمایند باعث می‌گردد تلفن همراه کاربر هک شده و تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی تلفن همراه برای فرد هکر ارسال گردد که این خود خطرات و آسیب‌های بسیاری را برای صاحب تلفن همراه به دنبال دارد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: از دیگر آسیب‌های این نرم افزارها به سرقت رفتن اطلاعات بانکی فرد قربانی می‌باشد و این امر باعث وقوع سرقت‌های زیادی گردیده است.

سرهنگ مرتضوی در این رابطه گفت: نکته مهم در رابطه با این قبیل پرونده‌ها این است که با توجه به اینکه تمامی این نرم افزارها از مصادیق مجرمانه می‌باشند و نصب و استفاده از آن نیز جرم می‌باشد لذا کاربری که دست به چنین جرمی زده و خود قربانی فرد دیگری شده امکان شکایت برای وی وجود ندارد.

این مسئول انتظامی در پایان هشدار داد: تمامی این نرم افزارها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آنها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *