خیانت در امانت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شد

سرپرست پلیس فتا زنجان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: شهروندان در حفظ و نگهداری کارت بانکی و اطلاعات آن دقت کرده و نسبت به فعال سازی سرویس پیامک حساب بانکی شان اقدام کنند.

سرهنگ سید احمد موسوی و سرپرست پلیس فتا استان زنجان در تشریح این خبر گفت: برابر وصول شکوائیه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع  جهت شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی‌، دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف و محرز شد، متهم از دوستان نزدیک شاکی بوده و با سوء استفاده از اعتماد وی با مراجعه به دستگاه خود پرداز و دریافت وجه از کارت مال‌باخته، اقدام به تغییر رمز دوم اینترنتی کارت بانکی نموده و با دستیابی به اطلاعات کارت بانکی در فرصت مناسب طی چند مرحله به صورت غیر مجاز برداشت نموده است.

توصیه های سرهنگ موسوی

وی با بیان اینکه سهل‌انگاری در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی از مهم‌ترین دلایل برداشت‌های غیرمجاز است،گفت: کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی کوشا باشند و از قرار دادن کارت بانکی و اطلاعات آن در اختیار افراد غریبه خود داری کنند.

سرهنگ موسوی با اشاره به معرفی متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی به عموم شهروندان توصیه کرد: سرویس پیامک حساب بانکی‌شان را فعال کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز و یا هرگونه سوء استفاده احتمالى، سریعا از موضوع مطلع شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *