خرید ارز از جیب همکار / راه‌هایی برای افزایش امنیت حساب بانکی

جهت افزایش امنیت حساب بانکی، رمزهای بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهید همچنین با فعالسازی پیامک بانکی میتوانید از تمام تراکنش های حساب خود اطلاع پیدا کنید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: مردی میانسال که به حساب بانکی همکارش دستبرد زده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ‌دوم علی سرحدی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد مبلغ ۱۳۰میلیون ریال از حساب شاکی به صورت اینترنتی برداشت شده است.

سرهنگ‌ سرحدی ادامه داد: پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد مبالغ برداشتی صرف خرید اینترنتی ارز از یک صرافی شده است که با ورود کارشناسان پلیس فتا به این پرونده، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

وی بیان کرد: متهم که همکار و دوست شاکی است با دیدن ادله دیجیتال و مستندات بزه انتسابی خود اعتراف نمود که به علت نیاز شدید مالی، از اعتماد همکارش سوء استفاده کرده و با فعال نمودن رمز دوم کارت شاکی در یک نوبت توانسته از صرافی ارز خریداری کند.

سرهنگ سرحدی با اشاره به معرفی متهم و شاکی به مقام قضائی از شهروندان خواست از واگذاری کارت عابر بانک و اطلاعات حساب خود به دیگران جداً خودداری نموده و از انتخاب رمز کارت بانکی که توسط دیگران قابل حدس باشد نظیر؛ شماره شناسنامه، سال تولد و … جداً خودداری نمایند.

وی در پایان بر ضرورت افزایش ضریب امنیت حساب‌ها و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده‌ احتمالی به واسطه تغییر دوره‌ای رمز اول و دوم کارت‌های بانکی تاکید و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با فعال نمودن سامانه پیامک حساب بانکی خود ضمن اطمینان از صحت عملیات دریافت، پرداخت و انتقال وجه حساب خود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از هرگونه تراکنش حساب بانکی خود مطلع شده و امنیت استفاده از ابزارهای بانکداری خود را  افزایش دهند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *