برداشت غیرمجاز از حساب بانکی با ترفند هویت جعلی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری سارق اینترنتی که اقدام به برداشت ۸۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان هرمزگانی با هویت جعلی کرده بود، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با مراجعه یکی از شهروندان هرمزگانی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی افراد در هنگام استفاده از کارت‌های بانکی یکی از علت‌های برداشت از حساب است، ادامه داد: با بررسی پرینت حساب شاکی مشخص شد مبلغ ۸۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی و در قالب خرید اینترنتی و پرداخت قبض برداشت شده بود.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد متهم برای ناشناس ماندن از هویت جعلی استفاده کرده است که در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت “ی.ر” شناسایی و دستگیر شد .

سرهنگ افتخاری افزود: در بازجویی به عمل آمده، متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد ولیکن با رو به رو شدن با مستندات و ادله جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و هدف از کار خود را مشکلات مالی عنوان کرد.

سرهنگ افتخاری از شهروندان درخواست کرد: به هیج عنوان به راحتی به دوستان و سایر افراد اعتماد نکنند چرا که اعتماد در فضای مجازی خساراتی را برای آنها در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروزه قفل ها و گاو صندوق های غول پیکر جای خود را به رمزها داده اند، این رمزها همان گونه که بسیار ساده قابل استفاده می باشند ، می توانند خطرناک و مشکل ساز شوند به گونه ای که تنها با افشا شدن یک رمز موجودی حساب فردی به طور کامل برداشت می شود.

وی با بیان اینکه فعال نمودن سامانه پیامکی مربوط به حساب بانکی یکی از راه‌های اطلاع از تراکنش‌های حساب بانکی می‌باشد، گفت: همیشه این سامانه را فعال کنید تا بتواند اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *