ژست عکاسی تا فال قهوه در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا کیش در خصوص سوءاستفاده از اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: کاربران باید مراقب باشند چه اطلاعاتی را در شبکه های اجتماعی مجازی منتشر می کنند.

سرهنگ “محمدرضا رضایی” رئیس پلیس فتا کیش  در تشریح این خبر اظهار داشت : خانم جوانی، با در دست داشتن مرجوعه قضایی، به این پلیس مراجعه و از گرداننده صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به اخاذی از کاربران با استفاده از هویت وی می کرد، شکایت کرد.

این مقام مسئول بیان داشت : خانم جوان در اظهارات خود گفت مدتی است در فضای مجازی با چند صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام که در خصوص ژست های جدید عکاسی کار می کنند آشنا شده ام و به همین دلیل بنده نیز در جهت بالا بردن تعداد دنبال کننده های خود در اینستاگرام اقدام به انتشار عکس هایی از خود با ژست های متفاوت و در کنار مکان های زیبای جزیره کیش کردم .

سرهنگ رضایی افزود : شاکی در ادامه اظهاراتش بیان کرد که بعد از مدتی یکی از دوستانم صفحه ای را به من معرفی کرد که عکس هایم در آن صفحه قرار دارد و ادمین صفحه با استفاده از هویت بنده اقدام به گرفتن فال قهوه برای کاربران فضای مجازی می کند و همین موضوع باعث انتشار بیشتر عکس های من در فضای مجازی شده است.

رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به شیوه و روش کلاهبرداران با سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران اعلام داشت: کارشناسان این پلیس توانستند ضمن شناسایی متهم و پس از انتقال به پلیس فتا کیش نامبرده به جرم خود اقرار کرد و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد .

سرهنگ رضایی در خصوص این پرونده با هشدار به کیشوندان و کاربران فضای مجازی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی می بایست از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت کنند و این اطلاعات را در اختیار عموم قرار ندهند چراکه با این اطلاعات امکان سوءاستفاده توسط افراد سودجو را فراهم می آورند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *