انتشار مطالب کذب علیه صاحب فروشگاه در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا اصفهان از دستگیری فردی که با انتشار مطالب کذب علیه صاحب یک فروشگاه در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، در صدد انتقام‌گیری از وی برآمده بود، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه فردی به عنوان صاحب یک فروشگاه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه که چندی پیش شخصی ناشناس اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی نموده و اقدام به نشر اکاذیب بر علیه وی و فروشگاه او کرده اند ، تقاضای رسیدگی داشت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی های اولیه در خصوص صفحه اینستاگرامی مورد نظر، مشخص شد این صفحه با انتشار مکرر مطالب علیه شاکی اقدام به هتک حیثیت او کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به شناسایی متهم و دستگیری وی با کسب مجوز قضایی اظهار داشت : متهم در بازجویی اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما با مشاهده ادله و مستندات دقیق و فنی عنوان کرد که یکی از طلبکاران شاکی هستم و با راهنمایی تعدادی از دوستانم اقدام به راه اندازی و انتشار مطالبی علیه شاکی کرده ام .

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در اعترافات خود عنوان کرد که با شاکی از مدت ها قبل دارای مشکلات مالی بوده و صرفاً جهت وصول طلب و انتقام از او اقدام به انتشار مطالب کذب علیه وی در تلگرام کرده است، از تحویل متهم به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش خبر داد.

رئیس پلیس فتا اصفهان به شهروندان توصیه کرد: هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه ای‌، جرم بوده و قانون گذار برای مرتکبین این قبیل از جرایم، مجازاتی پیش بینی نموده است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *