دسترسی به تلگرام قربانی با انتشار مدارک هویتی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: کاربران فضای مجازی همواره مراقب مدارک هویتی خود باشند و با استعلام از سامانه‌های مخابراتی از تعداد سیم کارت‌ها به نام خود مطلع شوند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی در این راستا اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به هک تلگرام شاکی نموده است. پیگیری موضوع پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی و پیگیری‌های کارشناسان این پلیس مشخص گردید تلگرام وی هک نگردیده است بلکه فردی با مدارک جعلی اقدام به تهیه سیم کارت بنام شاکی نموده و با فعال کردن تلگرام، به اطلاعات کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا نموده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: کارشناسان این پلیس با توجه به حساسیت پرونده ضمن زیر ذره‌بین قرار دادن عملکردهای متهم در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و جمع آوری ادله‌های مورد نیاز، هویت واقعی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر نمودند.

سرهنگ صادقی، انتقام‌جویی را انگیزه عمل مجرمانه دانست و گفت: پس از حضور متهم در پلیس فتا و اخذ تحقیقات مقدماتی توسط کارشناسان پلیس فتا، وی اظهار بی‌اطلاعی از موارد مطروحه در پرونده داشت که با ارائه ادله و مستندات انکارناپذیر لب به اعتراف گشوده و به بزه خود اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این متهم علت انجام این عمل مجرمانه را خصومت شخصی بیان داشت و به دلیل داشتن چک از شاکی و برای رسیدن به طلب خود دست به این اقدام مجرمانه زده است.

سرهنگ صادقی به کاربرانی که مدارک هویتی خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند، هشدار داد: مدارک هویتی یک فرد خیلی مهم است و نباید به راحتی در هر مکان رها و یا در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود زیرا مجرمین با سوء‌استفاده از این مدارک می‌توانند هر عمل مجرمانه‌ای را انجام دهند شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای فراوان خود آسیب‌هایی برای کاربران در صورت عدم رعایت اصول ایمنی به دنبال دارد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در پایان به کاربران توصیه کرد: با رعایت فرآیندهای ایمن سازی و رعایت خصوصی‌سازی در تنظیمات شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دست مجرمان سایبری را کوتاه نمایند و این نکته را همواره مدنظر قرار دهند که شبکه‌های اجتماعی غیر بومی سرزمین دشمن است در این سرزمین اطلاعات خصوصی و مهم خود را بارگذاری نکنیم.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *