حسادت، منجر به انتقام در اینستاگرام شد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی متهمی خبر داد که با قرار دادن تصاویر خصوصی یکی از اقوام خود در اینستاگرام ایجاد مزاحمت برای او کرده بود.

سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان‌ گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و ثبت اظهارات وی مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار تصاویر خصوصی ایشان در صفحه مورد نظر، در این راستا با دستور مقام قضائی پرونده اولیه تشکیل شد و موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا هرمزگان بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا ابتدا اظهارات شاکی را اخذ کردند‌ و با انجام اقدامات فنی و تخصصی عامل ایجاد کننده صفحه اینستاگرامی را با هویتی معلوم شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه‌ ارتکابی شد و‌‌ با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه با مدارک، مستندات و ادله‌دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به‌سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه انتقام‌جویی به دلیل مسائل شخصی عنوان کرد.

مجازات انتشار تصاویر خصوصی دیگران

سرگرد بهمنی با بیان اینکه در نهایت متهم به همراه مستندات پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده است، افزود: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی « هرکس به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به‌حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام سایبری به کاربران هشدار داد: فضای مجازی محلی برای انتقام‌گیری نمی‌باشد و هر گونه انتشار تصاویر خصوصی دیگران برابر قانون جرم است و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

منبع: پلیس فتا

 مشاوره حقوقی رایگان در زمینه جرایم اینستاگرامی | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *