شناسایی و دستگیری عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با ایجاد یک اکانت در یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب اقدام به انتشار اکاذیب نموده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب، موضوع با حساسیت خاص در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با بیان اخبار کذب و انتشار آن به صورت گسترده، سعی در خدشه‌دار نمودن حیثیت اجتماعی و شغلی شاکی داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان‌کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: متهم که از آشنایان شاکی بوده در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و هدف خود را انتقام جویی مطرح کرد و اعلام نمود از این کار خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا همدان با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بارها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *