استفاده از همراه بانک جعلی دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی مجرم سایبری که با طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی همراه بانک اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان می کرد، خبر داد.

سرهنگ دوم‌ “حسن کیخا”، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر بیان داشت: به دنبال ارائه شکوائیه توسط یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه مبلغ ۶۷۰ میلیون ریال از طریق همراه بانک بصورت غیر مجاز طی چند مرحله از حساب بانکی وی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی جهت انجام عملیات بانکی اقدام به دانلود نرم افزار همراه بانک از طریق جست و جو در گوگل کرده و پس از نصب آن در حالی که امکان انجام عملیات بانکی وجود نداشته، پس از دقایقی متوجه برداشت وجه از حساب خود شده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی و اقدامات کارشناسی متهم شناسایی شد و مبلغ کلاهبرداری شده که جهت خرید ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته بود به حساب شاکیه عودت داده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

توصیه های سرهنگ کیخا

سرهنگ دوم‌ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: در صورتی که نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی دارند حتما از مارکت های داخلی و یا سایت های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *