ارسال پیام‌های توهین‌آمیز در تلگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: متأسفانه استفاده بی‌رویه و بدون دانش کاربران از شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاکری تصریح کرد: پنهان ماندن هویت و آزادی بی‌قید و شرط در ارسال مطالب و محتواها بدون رعایت اخلاق و عرف جامعه، افراد ناآگاه را وسوسه می‌نماید که در انتقام‌جویی و یا اختلافات شخصی خود را به این بستر وارد نمایند.

به گفته وی در جدیدترین پرونده از این‌ دست که در پلیس فتا منجر به تشکیل پرونده شد، فردی در تلگرام با ارسال موضوعات توهین‌‌آمیز، باعث هتک حیثیت یک شهروند شد.

سرهنگ شاکری گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعهٔ قضایی با موضوع مزاحمت در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به پلیس فتا مراجعه نمود و در اظهارات خود مدعی شد، شخصی در تلگرام اقدام به ارسال مطالب ناپسند و توهین‌‌آمیز نسبت به بنده نموده و سبب مزاحمت و هتک حیثیت برای من شده است. لذا از کسی که این کار را انجام داده شاکی و تقاضایی رسیدگی دارم.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرارگرفته و در این رابطه پرونده تشکیل گردید.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی از شاکی، اقدامات تخصصی، گرداننده صفحه تلگرامی شناسایی گردید. در ادامه با دستور قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد. پیرامون مزاحمت از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، با شاکی اختلافات شخصی داشتیم و ابتدا ایشان با ارسال پیامک به من توهین نمود و من هم به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌‌آمیز و ایجاد مزاحمت برای شاکی از طریق تلگرام نمودم. درنهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده در معیت طرفین به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام مزاحمت اینترنتی قرار قانونی مناسب صادر گردید.

رئیس پلیس فتا استان کردستان بابیان اینکه فضای مجازی محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت اصلی خود هستند، تأکید کرد: شاید در ابتدا هویت‌ها در فضای مجازی پنهان باشد ولی هویت‌ها قابل‌ردیابی و شناسایی هست و هرگونه بارگذاری محتویات مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *