اخاذی با ترفند افزایش فالور رایگان

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار  گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان سبزوار، عامل دستبرد به حساب کاربرى شبکه اجتماعى شهروند سبزوارى شناسایى و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ  هاشمى در تشریح خبر اظهار کرد: خانمى با در دست داشتن مرجوعه قضایى و براى شکایت از فردى ناشناس که به منظور رفع انسداد شبکه اجتماعى درخواست مبالغى وجه نقد را کرده بود به پلیس فتا شهرستان سبزوار مراجعه نمود.

وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود گفت، “در شبکه اجتماعى با تبلیغاتى مواجهه شدم که براى افزایش تعداد بازدید کننده آن هم به صورت رایگان کافى بود به سایتى مراجعه و مشخصات نامى و حساب کاربرى خود را وارد مى‌کردم و من به دلیل رایگان بودن، دست به امتحان آن زده و مطابق فرایند ذکر شده اقدام به ثبت نام نمودم که در کمال ناباورى متوجه شدم حساب کاربرى‌ام از دسترس خارج و براى بازگردادندن آن درخواست وجه شده است!”

سرهنگ هاشمى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات فنى موجود، ‌کارشناسان اقدامات اولیه خود را آغاز نمودند و در مراحل اولیه مشخص شد عامل سوء استفاده و اخاذى از شاکیه با شگرد فیشینگ به اطلاعات و حساب کاربرى نامبرده دسترسى پیدا نموده‌است.

این مقام انتظامى خاطر نشان ساخت: با توجه به تلاش کارشناسان رد متهم در فضاى سایبرى پیدا و با یکسرى اقدامات فنى متهمى در این رابطه شناسایى که با هماهنگى قضایى به همراه تجهیزات رایانه اى دستگیر شد.

فرمانده انتظامى شهرستان سبزوار  گفت: متهم به نام عرفان ۲۷ ساله پس از دستگیرى با دیدن شواهد موجود به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت با توجه به اینکه حرفه‌ام عکاسى مى‌باشد و به علت خصومت شخصى و اختلاف حساب قبلى که با شاکیه داشتم متاسفانه طى اقدامى براى انتقام‌گیرى و تسویه حساب و به دام انداختن وى با کمک دوستم که در حوزه فناورى اطلاعات تبحر داشت با شماره‌اى که براى شاکى آشنا نباشد، وى را فریب داده و با عنوان” افزایش فالور” از وى خواستم که روى سایتى جعلى کلیک نموده و مشخصات خود و حساب کاربرى‌اش را وارد نماید و بدین شکل توانستم با تغییر رمز ورود دسترسى شاکى به حسابش را مسدود نمایم و براى بازگرداندن رمز به وى درخواست مبالغى را نمودم اما هرگز فکر نمى‌کردم که پلیس قادر به شناسایى‌ام باشد.

سرهنگ هاشمى اضافه کرد: متهم به همراه دوستش که با طراحى سایت جعلى اقدام به مزاحمت و اخاذى از شاکى نموده بود پس از تکمیل پرونده به دادسرا اعزام شدند.

این مقام انتظامى در پایان گفت: شهروندان و کاربران محترم فضاى سایبر در نظر داشته باشند که دارا بودن نام کاربرى و رمز عبور به منزله کلید ورود مى‌باشد لذا در حفظ و نگهدارى آن کوشا بوده و براى افزایش ضریب امنیتى، عضویت در شبکه‌هاى اجتماعى از عضویت دومرحله‌اى استفاده نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *