کپی کارت بانکی با ترفند بیمه کرونا

رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با کپی گرفتن از کارت های عابر بانک شهروندان با ترفند بیمه کرونا اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ‌ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان با اعلام این خبر بیان کرد: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا شهرستان ملایر مدعی شدند در حالی که کارت بانکی آنها نزد خودشان بوده مبالغی از حسابشان برداشت شده است و از این برداشت‌ها کاملا بی‌اطلاع هستند، که در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: پس از ثبت اظهارات شکات، پرونده ابتدایی تشکیل شد و به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ملایر قرار گرفت و در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که متهم با عنوان بیمه کرونا به منازل افراد در روستای‌های اطراف شهرستان ملایر مراجعه نموده و به بهانه دریافت هزینه بیمه با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کارت بانکی مالباختگان کرده است.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی تخصصی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی هویت متهم که فردی سابقه دار بود برای این پلیس محرز و محل اختفای وی در شهرستان همدان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ‌ فیروز سرخوش‌ نهاد تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته از متهم، وی بدواً منکر قضیه بود اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستندات موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: کارت‌های خرید روزانه خود را از کارت‌های پس‌انداز جدا کنند و حتما در هنگام خرید شخصا از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن که جزء حقوق اصلی همه شهروندان استفاده کنند و این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کپی کردن کارت بانکی توسط اسکیمر (Skimmer)| اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *