کپی برداری کارت بانکی در پوشش دست فروش

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده ۳ میلیارد ریالی با موضوع کپی برداری کارت بانکی شهروندان خبر داد و گفت: متهم در پوشش دست فروش و دوره گردی اهداف مجرمانه خود را عملی می کرد و تحقیقات پلیس کماکان برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: در پی وصول تعداد۲۰۰  شکایت مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به پلیس ، کاراگاهان اقدامات فنی و پلیسی خود را در این باره آغاز کردند .

این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی شکایات ها مشخص شد فردی در پوشش دست فروشی و دوره گردی (با یک دستگاه خودروی وانت) پس از گرفتن کارت بانکی شهروندان در یک فرصت مناسب اقدام به کپی برداری کارت های بانکی مشتریان می کند .

وی بیان کرد: مهندسان پلیس با انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار در زمینه جرم کپی برداری از کارت های بانکی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در این زمینه شدند و مشخص شد متهم در استان البزر، قم، دماوند و اندیشه به اتهام کپی برداری از کارت بانکی دارای سوابق متعدد می باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد : با شناسایی تصویر متهم از سوی شاکیان در قدم بعدی ماموران محل اختفای متهم را در یکی ار استان های شمال کشور شناسایی کردند ولی وی قبل از حضور ماموان از محل اختفای خود متواری شده بود در شرایطی که هیچگونه اطلاعاتی از محل اختفای جدید او در دست نبود اقدامات میدانی کاراگاهان فتا در طیف وسیعتری آغاز شد با تعقیب و مراقبت شبانه روزی ماموران پلیس فتا تهران ، محل جدید متهم فراری در استان گلستان مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه با کسب مجوز قضایی دستگیر شد و در همان محل دستگیری ادوات مجرمانه و کارت های کپی شده ی شهروندان و سیستم های رایانه ای در جهت انجام عمل مجرمانه کشف و ضبط شد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: با انتقال متهم به تهران در تحقیقات خود گفت، در زمان حضور در تهران با هویت جعلی در مسافرخانه های متعدد سکونت داشتم و بصورت مقطعی و کوتاه در پوشش دست فروشی با خودرو در مناطق مختلف تهران به ویژه غرب استان تهران اقدام به کپی کردن از کارت بانکی مشتریانم می کردم و در نهایت در فرصتی مناسب حساب بانکی آنها را خالی و به سرقت می بردم.

رئیس فتا پایتخت در ادامه گفت: تا کنون حدود ۲۰۰ نفر شکات مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات پلیس کماکان برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد و متهم تا بحال موفق به برداشت مبلغ ۳ میلیارد ریال پول از حساب شهروندان گردیده است.

وی در پایان از شهروندان عزیز درخواست کرد حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز های بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *