کلاهبرداری از طریق فروش بازی آنلاین

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به پرونده‌ای در خصوص فروش بازی آنلاین در این پلیس تشکیل شده، گفت: خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی به کاری عادی تبدیل شده است، به طوری‌که برخی از کاربران با رساندن بازی به مرحل بالا اقدام به فروش آن می‌کنند، اما افراد سودجو با سوءاستفاده از این موضوع دست به کلاهبرداری زده و پس از دریافت وجه از تحویل دادن بازی خودداری می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی تصریح کرد: نوجوان کرمانشاهی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و عنوان داشت که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی آشنا شده و مبلغ ۲میلیون ریال جهت خرید بازی آنلاین به حساب وی واریز نموده که پس از وایز وجه، فروشنده پاسخ‌گو نمی‌باشد، لذا موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان متهم شناسایی و به این پلیس احضار و در بازجویی‌های صورت گرفته در مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابی معترف و قصد خود از این کار را منفعت مالی عنوان کرد.

سرهنگ کریمی، به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند، توصیه کرد: در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل بگیرید و سریعا تمامی مشخصات را تغییر دهید، پس از تغییر رمز، اکانت را در گوشی خود سینک کنید و  بازی را در تلفن همراه خود اجرا و پس از راه‌اندازی اکانت بازی، از بازی خارج شوید و وارد Google Setting شوید.

وی تاکید کرد: در بازی‌های آنلاین سهواً  اطلاعات شخصی خود را از جمله رمز عبور، ایمیل یا آدرس منزل و یا سن خود را در اختیار دیگران قرار ندهید زیرا این اطلاعات ممکن است به هک شدن شما منجر شود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *