دریافت وام های بی دردسر و سریع حربه‌ای دیگر از مجرمین سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری اظهار داشت: با تکراری شدن کلاهبرداری به روش برنده شدن جوایز، مجرمان سایبری به حیله‌ای دیگر متوسل شده‌اند و با حربه دریافت وام‌های بدون دردسر و سریع اقدام به کلاهبرداری می کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ “محمدرضا رضایی” در تشریح جزئیات این خبر تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران فضای مجازی کلاهبرداران نیز همواره به راه و روش های جدید برای کلاهبرداری متوسل شده و در این راستا عده ای نیز به دلایلی همچون ناآگاهی یا طمع، در دام این افراد گرفتار می شوند.

محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کیش در این خصوص گفت: در هفته‌های گذشته فردی با مراجعه به پلیس فتا در جزیره کیش مدعی شد که در یکی از شبکه‌های مجازی با تبلیغی در خصوص دریافت وام بدون دردسر و سریع مواجه می شود که به دلیل نیاز مالی و مشکلاتی که در مسیر دریافت وام از بانک ها وجود دارد به این افراد متوسل می شود.

وی افزود: به گفته این فرد به ایشان اعلام شده است که برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی در کمترین زمان نیاز است تا وی مبلغ ۳۰ میلیون تومان به حساب این افراد واریز نماید که پس از واریز مبلغ یاد شده ارتباط با مجرم قطع شده و این فرد مالباخته برای احقاق حق خود به این پلیس مراجعه می نماید.

رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به اینکه با تلاش‌های پلیس مجرم شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی گردید، افزود: پس از استفاده از روش‌های متفاوتی مانند برنده شدن در مسابقات و جشنواره‌ها، یا فروش‌های اینترنتی و استفاده از درگاه‌های تقلبی که با هشدارهای مستمر پلیس این روزها تیر بسیاری از کلاهبرداران  به سنگ خورده، کلاهبرداران فضای مجازی به روش‌های دیگری مانند دریافت وام‌های سریع و بی دردسر در شبکه‌های اجتماعی مجازی متوسل شده‌اند و با فریفتن افراد نیازمند و کسانی که برای دریافت وام از بانک ها در مسیر وامانده اند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با هشدار به کاربران فضای مجازی از آنان درخواست کرد تا با افزایش آگاهی در خصوص استفاده از فضای مجازی و توجه به هشدارهای پلیس فتا از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران در امان بمانند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *