فروش گیفت کارت شگرد مجرم نوجوان سایبری برای کلاهبرداری در تلگرام بود

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: پسربچه‌ای که با ایجاد صفحه‌ای در تلگرام اقدام به فروش گیفت کارت می‌نمود و از این طریق از مردم کلاهبرداری می‌کرد، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت فردی، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا، در برگ تحقیقات اظهار داشت؛ چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام با شخص ناشناسی که اقدام به تبلیغِ فروش استیم گیفت کارت (کد فعال سازی بازهای آنلاین) می‌نمود آشنا شدم و جهت خرید، مبلغ صد هزار تومان به شماره کارتی که اعلام کرده بود واریز کردم. ولی بعد از واریز وجه، بنده را بلاک نموده و پاسخگو نمی‌باشد. لذا تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌ها و استعلامات لازم، متهم به هویت معلوم شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا مازندران در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی ضمن جمع آوری کلیه سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی موجود در منزل متهم، وی را به این پلیس احضار کردند. متهم در تحقیقات به‌عمل آمده عنوان داشت صفحه تلگرام مورد نظر متعلق به پسر ۱۳ ساله‌اش می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در ادامه متهم اصلی پرونده پس از حضور در پلیس فتا، به بزه انتسابی اقرار کرد و عنوان داشت که در آبان ماه سال گذشته با ایجاد کانال تلگرامی با تعداد دو هزار عضو، اقدام به تبلیغِ فروش استیم گیفت کارت نمودم و شیوه کارم بدین صورت بوده که بعد از جلب اعتماد مشتریان، شماره کارتی که متعلق به فروشنده اصلی گیفت کارت بوده را به آن‌ها اعلام و بعد از واریز وجه تصویر فیش واریزی را از مشتریان دریافت و برای او ارسال می‌کردم و کد استیم را دریافت و سپس به گیم نت‌های سطح شهر می‌فروختم.

وی گفت: متهم در اظهارات خود عنوان داشت که تاکنون از این راه مبالغ زیادی اخذ نموده و در نهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی، پرونده جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا صادر گردید.

این مقام ارشد انتظامی به کاربران توصیه کرد: با افراد ناشناسی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش محصول می‌کنند به راحتی اعتماد نکنید و در صورت خرید اینترنتی، حتی‌الامکان وجه پرداختی را در زمان تحویل محصول به صورت حضوری پرداخت نمایید.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه خانواده‌ها حتما باید بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند، گفت: خانواده‌ها باید دانش رایانه‌ای خود را افزایش دهند تا بتوانند نظارت مناسبی بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی داشته باشند و همواره فرزندان را در استفاده از اینترنت همراهی نمایند تا نه تنها در دام مجرمان سایبری گرفتا نشوند بلکه خود نیز ناخواسته و ناشناخته مرتکب جرمی نگردند چرا که در صورت ارتکاب جرم باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *