کلاهبرداری تحت عنوان آگهی فروش دوچرخه و موتورسیکلت

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری باند متهمان پرونده‌ی کلاهبرداری در سایت های تبلیغات محور خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: این شهروندان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش دوچرخه و موتورسیکلت برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار، ایشان برای انجام مقدمات ارسال موتورسیکلت از متقاضی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می کند؛ متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نمی‌باشد.

سرهنگ سلیمانی افزود: پس از تحقیق و بررسی، مأمورین پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهمان این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: “فروش لوازم منزل، فروش دوچرخه به صورت اقساطی و …” استفاده می‌نمودند که با بررسی بیشتر موضوع مشخص گردید درج این آگهی‌ها توسط یک نفر نبوده و یک باند با همکاری هم در این پرونده نقش دارند.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی باند متهمین که سه نفر بودند شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۱۵ نفر اعتراف و هدف خود را از درج آگهی و کلاهبرداری و کسب درآمد بیان کردند. همچنین متهمین در اظهارات خود به این نکته اشاره داشتند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می کردند .

سرهنگ سلیمانی در ادامه گفت: شهروندان محترم هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

در پایان این مسئول انتظامی از شهروندان درخواست کرد در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *