کلاهبرداری با فروش پکیج آموزش تریدینگ

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی فردی که تحت عنوان فروش پکیج آموزش ترید؛ اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می نمود، خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از هم استانی های عزیز به مجموعه پلیس فتا تحت عنوان شاکی و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری یک پیج اینستاگرامی با عنوان ترید حرفه ای، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که برای خرید پکیج آموزش ترید رمز ارز مبلغ ۲۵۰ دلار به حساب شخص ناشناس که خود را مدیر محصول فروش پکیج های تریدینگ معرفی کرده بود واریز نموده است اما پس از گذشت چند روز متوجه می شود که خرید نسخه موصوف نه تنها کمکی به وی در کسب درآمد نکرده بلکه مبلغ خرید پکیج نیز از دست وی رفته است .

سرهنگ جهانشیری بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته و تحقیقات فنی کارشناسان این پلیس در راستای شناسایی متصرف پیج اینستاگرامی موصوف، سر نخ هایی از متهم در یکی از استان های شمال غرب کشور به دست آمد.

وی افزود: در ادامه با تکمیل روند پرونده و استفاده از ظرفیت های موجود، متهم به هویت مشخص در استان غربی مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی قضایی وجه مورد ادعای شاکی به وی بازگردانده شد و متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی گردید.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به نامشخص بودن هویت افراد در شبکه های اجتماعی و حضور فعال کلاهبرداران در این فضا به خصوص در پیج های فروشگاهی اینستاگرام، کاربران از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و در نظر داشته باشند فعالیت در حوزه اقتصادی منوط به اخذ دانش مربوطه می باشد و صرفا خرید پکیج آموزشی اتمام کار برای کسب درآمد نخواهد بود .

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *