کلاهبرداری با عنوان کلینیک پزشکی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با عنوان کلینیک پزشکی جعلی اقدام به ایجاد، تبلیغ و تجویز داروهای لاغری در شبکه اجتماعی اینستاگرام می کرد، خبر داد.

سرهنگ قهرمان طالع در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و ادعا شاکی در خصوص اینکه در یکی از صفحات اینستاگرام، جذب تبلیغات لاغری شده و پس از ارتباط‌ گیری، ادمین اعلام کرده که به دلیل بیماری کرونا کلینیک‌ بسته است و بیماران را از را دور درمان می کند، به وی اعتماد کرده و پس از سفارش دارو و واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده است، که به همین دلیل خواستار رسیدگی و تشکیل پرونده شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل افزود: مامورین پرونده بلافاصله با بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیق پیرامون موضوع و به دست آورن سرنخ های لازم، پس از کشف شیوه و شگرد متهم و نحوه کلاهبرداری در فضای مجازی وی را مورد شناسایی قرار دادند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به ساختمان پلیس فتا انتقال دادند.

قهرمان طالع اظهار داشت: مجرم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد که با اعلام شیوع بیماری کرونا و بسته بودن کلینیک به مشتریان، ویزیت به صورت غیر حضوری بوده و از اشخاصی که اصرار به مشاوره حضوری داشتند درخواست مبالغ چند میلیونی می‌کرده و با تبلیغ پک‌های خاص درمانی مبالغ دیگری نیز از این طریق درخواست نموده و پس از کلاهبرداری دیگر پاسخگوی آن ها نمی شده است.

وی هشدار داد: هموطنان عزیز ضمن توجه به تبلیغات غیرقانونی و فریبنده داروهای لاغری، چاقی و غیره در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی باید در نظر داشته باشند که هیچ دارویی در کشور اجازه تبلیغ در فضای مجازی را ندارد، لذا برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از هرگونه صدمات مالی و جانی برای انجام مشاوره و درمان فقط از طریق پزشکان مجرب اقدام نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانیس پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *