کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه جشنواره زمستانه

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه جشنواره زمستانه در سایت های درج آگهی و فروش خبر داد و گفت: متهم با جلب اعتماد کاربران اهداف مجرمانه خود را عملی می‌ کرد.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت : خانمی ۲۲ ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای به پلیس، اظهار داشت: در یکی از سایت های تبلیغاتی با آگهی فروش ویژه جشنواره زمستانه پالتو و کاپشن های چرم برند ترکیه مواجه شده و جهت خرید با فروشنده تماس برقرار می کند و مبلغ ۷ میلیون ریال پیش پرداخت آن را واریز کرده اما نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه فروشنده پاسخگوی تماس وی نبوده است.

وی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای در دستور کار مهندسین فتا قرار گرفت، ضمن انجام تحقیقات هویت متهم که مردی ۳۲ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس منتقل شد و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهم با وجود ادله های پلیس به عمل خود اعتراف کرد و گفت در سایت های درج آگهی خبر، اقدام به عرضه و تبلیغ البسه زمستانی نمودم و با قیمت مناسب و عکس هایی که از اینترنت جمع آوری نموده بودم اقدام به جذب مشتری می کردم و با این دام افراد تطمیع شده و اقدام به واریز پیش پرداخت نموده و سپس اقدام به کلاهبرداری می کردم .

رئیس پلیس فتا پایتخت متذکر شد: شهروندان بایستی هنگام معامله از طریق سایت های تبلیغاتی مراقب کلاهبرداری های گسترده مجرمان سایبری باشند و حتما قبل از پرداخت هرگونه وجهی از هویت فروشندگان و کالای معرفی شده اطمینان حاصل کنند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *