مراقب آگهی جعلی اجاره خانه در فضای مجازی باشید

رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری عامل انتشار آگهی های جعلی اجاره خانه در فضای مجازی خبر داد و به شهروندان هشدار داد: هویت اصلی انتشار دهنده این گونه آگهی ها را شناسایی کنند زیرا در غیر این صورت امکان دارد در دام کلاهبرداران گرفتار شوند.

سرهنگ “علی جمالی” رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این عنوان که از آن‌ها در فضای مجازی کلاهبرداری شده است پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: این افراد پس از مشاهده یک آگهی اجاره خانه در فضای مجازی مبالغی را برای صاحب آگهی واریز کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده‌اند و از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

سرهنگ “علی جمالی” ادامه داد: پس از بررسی‌ها و تحقیقات اولیه از شاکیان، شناسایی عامل انتشار دهنده آگهی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت : با انجام اقدامات تخصصی و فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم با هماهنگی مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهم در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی اعتراف و عنوان کرد، با انتشار آگهی های جعلی اجاره خانه در فضای، از متقاضیان بابت کرایه خانه مبالغی را دریافت می کردم و سپس راه ارتباطی خود را با آن‌ها قطع و با این روش اقدام به  کلاهبرداری میکردم.

رئیس پلیس فتا ایلام توصیه کرد: همشهریان به هیچ عنوان به این گونه آگهی‌ها که در فضای مجازی به خصوص در سایت‌های آگهی محور یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود بدون شناسایی هویت اصلی انتشار دهنده اعتماد نکنند، چرا که امکان دارد در دام کلاهبرداران گرفتار شوند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *