۲۵ میلیارد تومان کلاهبرداری اینترنتی در قالب اخذ وام

سرپرست پلیس فتا استان گلستان از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی که در قالب اخذ وام از حساب برخی از شهروندان سوء استفاده می کردند، خبرداد.

سرهنگ دوم سعید تجری سرپرست پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول چندین فقره پرونده قضائی، مبنی بر اینکه با حساب بانکی تعدادی از شکات، مبلغ ۱۲۰میلیون تومان توسط افراد ناشناس، وام اخذ شده و به تبع آن پس از واریزی وام، عیناً تمام مبالغ از حساب شکات به صورت اینترنتی و به طرق مختلف برداشت شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از شکات پرونده مشخص گردید افرادی با هویت های مشخص، با عناوین مختلف خیرخواهانه، اقدام به افتتاح حساب و اخذ امضاء به جهت فعال سازی سیم کارت برای قربانیان نموده و پس از هماهنگی با سایر اعضا باند و واریز وجه وام به حساب قربانیان، بدون آنکه آنها اطلاعی از این موضوع داشته باشند، اقدام به انتقال مبالغ از حساب آنها به حساب های دیگر و سپس خرید از طلا فروشی های سطح شهر می کردند.

سرهنگ دوم سعید تجری افزود: متهمین پس از انجام مراحل شناسایی قربانیان، اقدام به طراحی جواز کسب جعلی می کردند که در این راستا، بیش از ۲۵۰ مورد وام با مبالغ مختلف دریافت و تعداد حدودا ۱۰۰ مورد جواز کسب و فیش حقوقی جعلی، مورد استفاده این افراد قرار می گرفت.

این مقام سایبری گفت: شهروندان عزیز دقت نمایند که به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی و حقیقی سایرین را دعوت به گرفتن تسهیلات بانکی می کنند اعتماد نکرده و فریب اینگونه افراد را نخورند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *