کلاهبرداری اینترنتی از جنس ویزیتوری

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام تحت عنوان ویزیتور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان اصفهانی کرده بود خبر داد.

سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی تلگرام با معرفی خود به عنوان ویزیتور شرکت تجهیزات پزشکی از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متهم که خود را  نماینده فروش محصولات پزشکی  در تلگرام معرفی کرده بود سبب شد تا قربانی به قصد خرید کالا با وی آشنا شده و  و مبلغ ۶۷ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به حساب او واریز کردم که پس از واریز متوجه شدم اقدام وی کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عمیلات غافلگیرانه دستگیر شد. در نهایت با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی فاقد مجوز مکان امنی برای خریدهای اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، لذا به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه می کنیم  تا زمانی که کالا یا خدماتی را دریافت نکرده و از اصالت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند وجهی بابت آن پرداخت نکنند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *