کلاهبرداری از جویندگان کار به بهانه اعزام به خارج از کشور

رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در خصوص شیوه کلاهبرداری از جویندگان کار در شبکه های اجتماعی به بهانه اعزام به خارج از کشور هشدار داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری رییس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر بیان داشت: افراد سودجو با ایجاد گروه ها و کانال هایی در شبکه های اجتماعی با دادن وعده کاریابی رؤیایی درترکیه، قبرس و دیگر کشورها، به جویندگان کار و بهانه هایی همچون هزینه های اعزام به خارج از کشور، اقامت، آموزش و… مبالغی زیادی را از افراد جویای کار دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در مواردی نیز با ایجاد صفحات و درگاه های جعلی از کاربران خواسته می شوند که هزینه ثبت نام را به شکل اینترنتی و از طریق سایت شرکت پرداخت کنند در این مرحله از افراد جویای کار خواسته می شود رمز دوم حساب بانکی و اطلاعات حساب شان را وارد کنند و درست در همان لحظه تبهکاران به اطلاعات شخصی طعمه های شان دست یافته اند و به حساب بانکی شان دستبرد می زنند.

سرهنگ عسگری گفت: افرادی که معمولا در دام چنین باندهایی گرفتار می شوند فقط جوانهای کم سن و سال و بیکار نیستند، گاهی افرادی که شاغل و یا تحصیل کرده نیز هستند اما از شغل و درامدشان راضی نیستند نیز فریب چنین تبلیغاتی اغواکننده ای را می خورند و در رویای کاری بهتر و با درآمد مناسب شغل خود را رها می کنند به  وعده های خیالی دل می بندند.

رییس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری افزود: این افراد تلاش می کنند که هرچه سریعتر مقدمات اعزام به خارج از کشور را فراهم سازند، غافل از اینکه طولی نخواهد کشید که در کشور خارجی سرگردان خواهند شد و یا اطلاعات کارت های بانکی خود را واگذار می کنند بدون آنکه بتوانند به خارج از کشور بروند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن توصیه به جویندگان کار و افرادی که به دنبال کسب درامد بالاتر گفت : لازم است جویندگان کار برای استخدام و یا اعزام به خارج، به موسسات و شرکت های مجاز و معتبر مراجعه نمایند و فریب تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی که رویای کسب و کار با در آمد بالا را در آب سوی آب  وعده می دهند نخورند؛ چرا که در دام کلاهبرداران دچار خواهند شد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *