معرفی دو کتاب در حوزه‌ی علائم تجاری

بررسی ثبت و نقض حقوق علائم تجاری و برند در نظام حقوقی ایران و اتحادیه اروپایی

نویسندگان: محمدجواد پهلوان، الهه امیدی
ناشر: فردوسی

آنچه در این کتاب می خوانیم:

ثبت برند و علائم تجاری، بررسی تحولات قانون گذاری در زمینه تدوین قانون جدید ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، موافقت نامه‌های اتحادیه اروپا مربوط به حمایت از علائم تجاری و ثبت برند، ثبت علائم تجاری در حقوق بین الملل و نقض حقوق علامت تجاری، عناوین اصلی مطرح شده در این کتاب هستند.

مخاطبان:

این کتاب از آنجائیکه مسئله علامت تجاری و تحولات قانونگذاری راجع به آن را مورد بررسی قرار داده است، مطالعه آن علاوه بر دانشجویان و دانش‌آموختگان حقوق برای علاقه‌مندان این حوزه مفید خواهد بود.

حقوق علائم تجاری

نویسنده: حسن میرحسینی
ناشر: میزان، ۱۳۹۰

آنچه در این کتاب می‌خوانیم:

نویسنده در این کتاب با توجه به قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری سال١٣٨۶، معاهدات ماهوی و شکلی مرتبط مانند کنوانسیون پاریس، موافقت نامه جنبه‌های تجاری حقوق مالکیت معنوی (تریپس)، موافقت نامه و پروتکل مادرید و قوانین ملی برخی از کشورها به بررسی علائم غیر قابل ثبت، فرآیند ثبت علامت تجاری، حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری و زوال آن ونهایتا نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری و ضمانت اجرای آن پرداخته است.

مخاطبان:

این کتاب از آنجائیکه مسئله علامت تجاری و ثبت آن و علامت‌های غیرقابل ثبت را در قوانین موضوعه ایران و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار داده است، مطالعه آن علاوه بر دانشجویان و دانش‌آموختگان حقوق برای صاحبان علامت تجاری و کسانی که متقاضی ثبت علامت هستند، مفید خواهد بود.

منبع: همکاران سیستم

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *