۵ نکته عالی جهت محافظت در برابر کلاهبرداری‌ فیشینگ

کلاهبرداری‌ فیشینگ رو به افزایش است و دلیل گسترش آن نیز سرقت هویت می‌باشد. مهم نیست که چقدر تجربه دارید، زمانیکه وارد اینترنت می‌شوید به راحتی بر روی یک لینک کلیک کرده، بدون اینکه بدانید آن صفحه قابل اعتماد است یا خیر.

به گزارش هک رید، تنها راهی که شما می‌توانید واقعاً از کلاهبرداری‌ فیشینگ جلوگیری کنید این است که نسبت به هر چیزی که روی آن کلیک می‌کنید، دقت داشته باشید و به توصیه‌های زیر در این خصوص دقت بیشتری نمائید.

قربانی تاکتیک‌ها نشوید

هکرهایی که کلاهبرداری‌ فیشینگ را توسعه می‌دهند، چیزی برای جلب توجه شما خواهند گفت و از هر روشی جهت سرقت هویتتان استفاده خواهند کرد. ممکن است ایمیلی با این مضمون دریافت کنید که اگر اطلاعات کارت اعتباری خود را به آن‌ها ندهید، با پلیس تماس گرفته و خواهند گفت که شما مطالب غیر قانونی آنلاین را جستجو کرده‌اید و این تنها یکی از چیزهایی است که آن‌ها ممکن است امتحان کنند.

هرگز اطلاعات شخصی خود را فاش نکنید

نکته مهم این است که شما هرگز اطلاعات شخصی خود را از طریق ایمیل به افراد ناشناس نشان ندهید؛ آن‌ها به راحتی می‌توانند با داشتن اطلاعات شخصی محدودی از شما و تنها دانستن سن یا نام خانوادگی‌تان، همه چیز شما را بدزدند.

اجتناب از باز کردن هر لینکی در ایمیل‌ها

بسیاری از ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید احتمالاً اسپم خواهند بود و متاسفانه یکی از مشکلاتی که به فکرتان خطور نمی‌کند ویروس‌های مخرب است، اما بعضی از ایمیل‌ها می‌تواند فیشینگ باشد که باید نسبت به آن محتاط  بوده و روی هر لینک از تماس‌های پست الکترونیکی ناشناس کلیک نکنید.

جستجو در وب‌سایت‌های مطمئن

در برخی از وبسایت‌ها ویروس‌ها به راحتی اجرا شده و ویژگی‌هایی در آنها فعال می‌شود که می‌تواند شما را ردیابی کرده و اطلاعات شما را سرقت نماید. همچنین علاوه بر اینکه در وب‌سایت‌هایی که به آن اعتماد دارید گشت زنی می‌کنید، حتماً از سایت‌های مطمئن نیز دانلود نمائید. زیرا اگر دقت نکنید ممکن است در زمان دانلود، ویروس یا بدافزاری را به کامپیوترتان نفوذ کرده و به تمام فایل‌ها و یا حتی سخت افزار آسیب برساند.

استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی اینترنت

همیشه عاقلانه است که از نرم‌افزار امنیت اینترنت استفاده کنید تا یک لایه اضافی از امنیت را در زمان گشت‌زنی اینترنتی در اختیار شما قرار دهد. بیشتر نرم‌افزارها می‌توانند تشخیص دهند که آیا یک سایت ایمن است یا خیر و هنگامی که به یک وب‌سایت مشکوک وارد می‌شوید به شما هشدار می‌دهد. همچنین محصولات امنیت اینترنت نیز دارای آنتی ویروس و نرم‌افزارهای تشخیص بدافزار هستند، بنابراین ویروس‌های مخرب را نیز قرنطینه کرده و یا کلاً آن‌ها را حذف خواهند کرد.

متاسفانه اینترنت پر از سایت‌های غیرقابل اطمینان است و هکرها نیز به دنبال استفاده از داده‌های شما هستند. اگر شما نکات فوق را در زمانی که در اینترنت هستید دنبال کنید، همیشه نسبت به وب‌سایت‌های خاص احتیاط بیشتری دارید. چیزهای زیادی وجود ندارد که بتواند به شما آسیب برساند، به خصوص اگر نرم‌افزار امنیت اینترنت خوبی در اختیار داشته باشید.

ترجمه: مهدی قربانی کلاگر

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *