هک شبکه های اجتماعی و درخواست وجهی که ناکام ماند

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از کشف یک پرونده کلاهبرداری مالی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال در پی هک شبکه‌ اجتماعی شهروند اراکی خبر داد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شگردهای کلاهبرداران که این روزها بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، دسترسی به شبکه‌ اجتماعی کاربران و درخواست وجه از دوستان و آشنایان فرد قربانی است که با توجه به بی‌توجهی افراد، به‌شدت رواج گرفته است.

این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان اراکی به مجموعه پلیس فتا استان با اعلام این موضوع که پیامی در شبکه‌های اجتماعی برای یکی از آشنایان وی ارسال‌شده است و فرد شیاد با دریافت ۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری خود را انجام داده است درصورتی‌که درخواست وجه نکرده است پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

سرهنگ آنقی با اشاره به عملکرد سریع کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در مسدودسازی حساب مقصد و ارائه راهکار به شاکی پرونده بیان کرد: شاکی در همان هنگام که متوجه از دسترس خارج شدن شبکه‌ی اجتماعی خود می‌شود با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان پلیس پس از راهنمایی شاکی، حساب مقصد را نیز مسدود می‌کنند و با توجه به اینکه فرد قربانی از راهنمایی کارشناسان استفاده کرده و به دوستان و آشنایانش اطلاع‌رسانی می‌کند، تنها مبلغ ۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده در حساب مقصد مسدود می‌گردد.

وی افزود: در ادامه پس از هماهنگی قضایی متهم به مرجع قضایی معرفی و پس از اخذ دستور وجه مسدود شده به شاکی پرونده بازگردانده شد.

این مقام انتظامی با درخواست از هم‌وطنان برای فعال‌سازی تائید دومرحله‌ای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: انتخاب رمز عبور ساده از قبیل تاریخ تولد، شماره همراه و سایر رمزهای قابل پیش‌بینی برای کلاهبرداران از مهم‌ترین نقاط ضعف امنیت دسترسی به شبکه‌ اجتماعی کاربران می‌باشد و درصورتی‌که گذرواژه‌ دومرحله‌ای خود را فعال کنند می‌توانند از دسترسی های غیر مجاز و دردسرساز پیشگیری کنند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره حقوقی اینترنتی در حوزه هک و نفوذ | اینجا کلیک کنید

 

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *