معامله غیر حضوری و واریز بیعانه در سایت دیوار ممنوع

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از ۱۹ تن از کاربران فضای مجازی و سایت دیوار به بهانه اجاره باغ ویلا خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر گفت: با مراجعه چند تن از شهروندان که دستور قضایی در دست داشتند به پلیس فتا مبنی بر واریز بیعانه به حساب فردی در سایت دیوار جهت اجاره باغ ویلا ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباختگان با رویت تصاویر باغ اجاره ای  آگهی در سایت دیوار ، جهت رزرو باغ ویلا مورد نظر در ایام تعطیلات عید فطر مبلغی از ۲۰۰ هزار تومان الی ۸۰۰ هزار تومان به حساب اعلام شده فردی در سایت دیوار واریز نموده اند و پس از واریز ، فرد آگهی دهنده پاسخگو نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم سرنخهای از عامل کلاهبرداری کشف و با انجام یکسری اقدامات فنی فرد مورد نظر را در محل سکونت خود شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر نمودند.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: متهم جوان با انگیزه کسب منفعت مالی با انتخاب یکسری تصاویر از باغات مشهد سعی در فریب کاربران سایت دیوار را داشت که با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان دستگیر و به همراه مستندات موجود جهت کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.

وی گفت: با توجه به عودت وجه به حساب مالباختگان ، متهم جهت کسب تکلیف نهایی به همراه مستندات موجود به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ جهانشیری به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری با موضوع فوق در معاملات خود در سایت های آگهی محور نظیر دیوار از انجام معاملات غیر حضوری و پرداخت بیعانه پرهیز نمایند.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *