مزاحمت سایبرى با استفاده از سیم کارت دیگران

فرمانده انتظامى شهرستان بینالود از شناسایى و دستگیرى عامل مزاحمت‌هاى سایبرى علیه زن جوان توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان ، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ على اکبر حسین پور فرمانده انتظامى شهرستان بینالود در تشریح این خبر گفت: در پى ارجاع شکوائیه‌اى از سوى دادسراى رسیدگى به جرایم رایانه‌اى به پلیس فتا شهرستان مبنى بر مزاحمت‌هاى سایبرى علیه زن جوان، ‌رسیدگى به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ حسن پور ادامه داد: شاکیه در اظهارات اولیه خود نسبت به پشنهادات نامتعارفى که از سوى فردى ناشناس در شبکه اجتماعى تلگرام دریافت کرده است اظهار شکایت نموده و عنوان داشت که این مزاحمت‌ها منجر به ایجاد مشکلاتى نظیر جو بدبینى و سلب اعتماد از سوى همسرش شده و از این رو شناسایى مجرم را خواستار بود.

وى افزود : با توجه به اظهارات شاکیه، ‌کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات فنى و تخصصى خود را آغاز کردند و پس از بررسى‌هاى لازم سرنخ‌هایى از مزاحم سایبرى را در شهر مشهد مورد شناسایى قرار دادند و با هماهنگى قضایى وى را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند .

سرهنگ حسن پور بیان داشت: متهم که زنى ۵۰ ساله و بى خبر از ماجرا بود در دفاع از اتهامات خود اظهار داشت سیم کارت وى در اختیار دخترش بوده از این رو با احضار دختر متهم و اخذ اظهارات، وى به جرم خود اعتراف کرد و علت مزاحمت‌هاى صورت گرفته را کینه جویى و نسبت فامیلى گذشته وى با همسر شاکیه عنوان داشت.

فرمانده انتظامى شهرستان بینالود تصریح کرد: با توجه به اظهارات اخذ شده، متهم به همراه پرونده به دادسرا معرفى و شاکیه به همراه همسرش پس از شناسایى عامل مزاحمت‌هاى مکرر در فضاى سایبرى و رفع سوء تفاهم ضمن تقدیر از پلیس فتا رهسپار زندگى مشترک خود شدند.

این مقام انتظامى ضمن تاکید بر مجرمانه بودن مزاحمت‌هاى سایبرى به کاربران شبکه هاى اجتماعى توصیه کرد: قبل از هرگونه اقدام به ارسال محتوایى در شبکه هاى اجتماعی؛ تبعات آنرا سنجیده و با رعایت چهارچوب و موازینى که در فضاى فیزیکى ملزم به رعایت آن هستند، همین قواعد را در فضاى سایبرى نیز بکار بسته تا علاوه بر رسالت شهروندى و رعایت موازین اخلاقى شاهد فضاى سایبرى پاک‌ترى باشیم.

468 ad

یک دیدگاه

  1. مهران صالحی.

    سرهنگ حسین پور یا حسن پور؟.

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *