مراقب بدافزار صوتی، تصویری و ارز دیجیتال تلگرامی باشید

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به تازگی بد‌افزار موبایلی با عناوین مختلف از جمله مکالمه تصویری تلگرام‌، مکالمه صوتی تلگرام و یا پول دیجیتال تلگرام، مکان‌یاب و … از سوی مجرمین ایجاد گردیده که با آلوده کردن تلفن‌های همراه هوشمند اقدام به ارسال گسترده پیام برای مخاطبین قربانی می‌نماید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: با بررسی‌ها و رصد کارشناسان پلیس فتا استان کرمانشاه در آدرس این بدافزارها کلمه telgram مشاهده می‌شود که فیشینگ و جعلی بوده زیرا کلمه صحیح telegram می‌باشد.

وی تصریح‌ کرد:  این بد‌افزار ضمن دستکاری در اطلاعات اکانت تلگرام افراد قربانی‌ برای تمامی مخاطبین فرد پیام ارسال می‌کند و آنان را ترغیب به نصب بد‌افزار می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به این‌که قربانی ابتدا  پیام تبلیغاتی‌ را از طریق دوستان خود دریافت می‌کنند باعث شده کاربر ‌به موضوع اعتماد کرده  و با نصب بد‌افزار  در دام مجرم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این بد‌افزار ممکن است پس از نصب خود را مخفی نماید، در خصوص راه حذف آن گفت: برای حذف آن باید در قسمت تنظیمات گوشی بخش برنامه‌ها و حذف برنامه نصب شده اقدام کرد، در غیر این صورت به طور نامحدود به کار خود ادامه می‌دهد و امکان آسیب رساندن به اطلاعات، محتوا و سرقت شماره تلفن‌های فرد قربانی را داراست.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: از هموطنان عزیز درخواست داریم که به تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود توجه نکنند و اگر قصد نصب برنامه‌ای را دارند حتما به ادرس آن توجه نماید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *