مبلغ را در سایت دیوار قبل از شناسایی ماهیت کالا واریز نکنید

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به کشف یک پرونده کلاهبرداری در سایت دیوار، بیان داشت: هنگام خرید از سایت دیوار ، قبل از رؤیت و تائید صحت، سلامت و ماهیت کالا توسط یک کارشناس، هیچگونه مبلغی را واریز نکنید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حاجعلی صالحی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در تشریح این خبر گفت: با حضور یکی از شهروندان در پلیس فتا و اراِئه شکایت خود و دستور مقام قضایی، در اظهارات خود بیان کرد که جهت خرید لوازم‌خانگی به سایت دیوار مراجعه کردم که برای خرید یک کالا با فروشنده تماس گرفتم و مبلغی را به‌عنوان بیعانه به‌حساب وی واریز کردم که در ادامه وی دیگر پاسخگو تلفن همراه خود نبودند.

سرهنگ صالحی ادامه داد: موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان پلیس قرار گرفت که در هنگام رسیدگی به پرونده مشخص شد متهم با همین شیوه و شگرد اقدام به فریب و کسب مال نامشروع می‌کند که با ترفندهای خاص هیچگونه ردی از خود به‌جا نمی‌گذارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی و با بکارگیری از ابزارهای پلیسی و رصد لحظه‌ به لحظه در نهایت متهم  را در یکی از شهرهای حومه شناسایی که با هماهنگی مقام قضایی وی را در محل مخفی شدنشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در ابتدا منکر بزه خویش شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود بیان کرد بنده به علت بیکاری و مشکلات مالی این کار را انجام دادم.

این مقام انتظامی تشریح کرد: پس از ثبت اظهارات متهم و تشکیل پرونده مقدماتی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای منتقل شد.

این مقام مسئول بابیان اینکه هیچ‌ چیز از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند به مردم توصیه کرد در صورت خرید از بازارهای آنلاین مانند دیوار و شیپور، قبل از رؤیت و تائید صحت، سلامت و ماهیت کالا توسط یک کارشناس، هیچگونه مبلغی را واریز نکنید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *