فیشرها در کمین کاربران اینترنت بانک

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه شهروندانی که از خدمات اینترنت بانک استفاده می‌کنند هم قربانی فیشرها می‌شوند، یادآور شد: مهم‌ترین هدف فیشرها در ترفند فیشینگ سرقت اطلاعات بانکی استفاده کنندگان خدمات اینترنت بانک است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: اگر چه اجرائی شدن رمزهای پویا تأثیر به سزائی در کاهش جرم فیشینگ داشته است اما کم دقتی و بی‌توجهی شهروندان به توصیه‌های پلیس باعث شده تا فیشینگ همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین جرم سایبری مطرح باشد.

وی با بیان اینکه بالا بودن میزان تراکنش مالی در اینترنت بانک باعث گرایش مجرمان سایبری به سوءاستفاده از این‌گونه خدمات بانکی شده است، افزود: کاربران اینترنت بانک مراقب سایت های فیشینگ بانکی باشند تا در دام فیشرها گرفتار نشوند، چرا که افتادن در دام فیشرها به معنای خالی شدن کامل حساب بانکی آنها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: قربانیان به‌دلیل عدم آگاهی از آدرس سایت اصلی درگاه بانکی اقدام به جستجوی سایت مورد نظر در موتورهای جستجوگر اینترنتی می‌کنند و به دلیل عدم تشخیص آدرس سایت اصلی با جعلی، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات حساب کاربری شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات آنها توسط فیشرها به سرقت واقع می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بالا بودن میزان تراکنش مالی باعث گرایش مجرمان سایبری به سوء استفاده از این‌گونه خدمات بانکی شده است، گفت: کاربران قبل از انجام عملیات بانکی در بستر اینترنت از صحت و سقم آدرس سایت بانک اطمینان حاصل کرده و با انتخاب نام کاربری و رمز عبور مناسب، ضمن استفاده از صفحه کلیدهای مجازی و افزونه ضد فیشینگ، از خاموش بودن سرویس‌های فیلترشکن مطمئن شوند.

سرهنگ آدینه‌لو از هموطنان خواست: نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران ندهند و برای ورود به اینترنت بانک از کافی نت یا سیستم افراد غریبه استفاه نکنند، زیرا کلاهبرداران با نصب اسکیمر می‌توانند به راحتی به اطلاعات حساب افراد دسترسی پیدا کرده و در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز نمایند.

منبع: پلیس فتا

نمونه فرم شکایت فیشینگ (جعل درگاه بانکی) | اینجا کلیک کنید

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *