سپرده گذاری رمز ارز و دریافت سود روزانه راهی برای سودجویان سایبری

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران به روش ارسال پیام در شبکه های اجتماعی با عنوان سپرده گذاری و دریافت سود روزانه هشدار داد.

سرهنگ “جواد جهانشیری” رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خصوص این خبر گفت: با تشکیل دو فقره پرونده به ارزش ده میلیارد ریال رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: این دو پرونده که خود شامل تعداد ۱۸ شاکی بود متاسفانه شکات آن در دام کلاهبرداری سایبری به روش سپرده گذاری در رمز ارز با دریافت سود روزانه گرفتار شده بودند ، که بلافاصله کارشناسان اقدام فنی و پلیسی خود را در این خصوص آغاز نمودند.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا دریافتند پیام هایی حاوی پیشنهاد سرمایه گذاری در واحد رمزارز و دریافت سود روزانه شکات را فریب داده و پس از اینکه مبلغی را به عنوان سود روزانه دریافت کردند و اعتمادشان به این روش سرمایه گذاری جلب شد به سایر افراد مورد وثوق خود نیز اعلام نموده تا با سرمایه گذاری به روش موصوف از سود روزانه آن بهره مند گردند.

وی تصریح کرد: نقطه عطف کلاهبرداری زمانی شکل می گیرد که فرد قربانی کاملا خیالش از دریافت سود روزانه آسوده گشته و به دنبال خود جمع دیگری را به این روش سرمایه گذاری ترغیب می نماید و پس از واریز مبالغی از ده میلیون ریال الی چهارصد میلیون ریال به ناگهان متوجه بسته شدن سایت یا ناپدید شدن اثری از صفحه موصوف در فضای سایبری می گردند.

جهانشیری با بیان اینکه مستندات فنی بدست آمده از دو فقره پرونده جهت شناسایی مجرم یا مجرمین احتمالی به واحد حقوقی و پلیس اینترپل ارسال شده است اذعان داشت: با توجه به ماهیت رمز ارز ها متاسفانه پروسه رسیدگی به پرونده های ارز دیجیتالی یا همان رمز ارز مشمول زمان می باشد بنابراین به تمام شهروندان و کاربران فضای سایبری توصیه می گردد مراقب پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری باشند و به یاد داشته باشند فضای سایبری فضای بدون مرز و سرمایه گذاری در واحد رمز ارز بدلیل جهانی بودن آن مشمول زمان می باشد .

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *