برداشت غیر‌مجاز در قبال ثبت نام کارت سوخت المثنی

رئیس پلیس فتا کرمان با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی با ترفند ثبت نام کارت سوخت المثنی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد: شهروندان حتما به سامانه‌های اعلام شده مراجعه نمایند و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر گفت: اخیرا سودجویان با طراحی سایت های جعلی امثال https:‎//niopdci.com یا با طراحی اپلیکیشن‌هایی مشابه و جعلی دولت همراه و یا با سامانه پیامکی ۹۸۳۰۰۰۰۸۶۳۸۰۴ با مظمون آخرین مهلت ثبت نام کارت سوخت با مراجعه به سایت niopdci.com با نام درگاه خدمات دولت و با دریافت کارمزد بیست هزار ریال قصد به سرقت بردن اطلاعات بانکی شهروندان را دارند.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه سایت https:‎//www.niopdc.ir متعلق به پورتال اطلاع رسانی شرکت فراورده‌های نفتی می باشد که کلاهبرداران با جعل این سایت و هدایت آن به درگاه پرداخت جعلی اقدام به برداشت  مبالغی از حساب شهروندان می کنند.

سرهنگ امین یادگارنژاد افزود: برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده و با ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های جعلی در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا کرمان این شگرد مجرمانه را فیشینگ عنوان کرد و در توصیه به شهروندان گرامی تاکید کرد: عموم مردم به منظور دریافت نسخه اصلی اپلیکیشن مربوطه به مارکت‌های معتبر و داخلی مراجعه کنند و از دریافت یا مراجعه به سایر منابع خودداری نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به احتمال سوء استفاده کلاهبرداران سایبرى از متقاضیان کارت سوخت گفت: با توجه به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی براى ثبت نام کارت سوخت از یکی از سه روش ذیل استفاده کرده و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.

روش اول ثبت‌نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ و  با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری اقدام کنند.

روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به‌نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات است که ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم نیز دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی است.

نسخه‌های Android این اپلیکیشن از سه منبع قابل دریافت است:

• سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)

• ایران اپس (iranapps.ir)

• کافه‌بازار (cafebazaar.ir)

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *