ساخت صفحه جعلی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا تهران ازشناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی افراد میکرد، خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا تهران در تشریح این خبر گفت: خانمی ۳۴ ساله به هویت (س.ج) ساکن تهران با مراجعه به پلیس اظهار داشت فردی ناشناس در محیط اینستاگرام با ایجاد صفحه ای جعلی به نام وی، اقدام به انتشار تصاویر شاکیه و یکی ازدوستانش کرده است که  این عمل او منجر به هتک حیثیت و صدمه به آبر وی شده است.

سرهنگ کاظمی درادامه اظهار داشت: متهم  چندین بار اقدام به ایجاد پروفایل های متعدد با عکس شاکیه و انتشار شماره همراه وی در کانال های اجتماعی با عناوین مختلف کرده است و پس از اقدام مجرمانه برای اینکه ردی از خود بر جای نگذارد، صفحه خود را حذف می کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مامورین جهت شناسایی و دستگیری متهم دست به کار شدند و پس از بررسی های به عمل آمده آدرس متهم شناسایی شد و طی هماهنگی با مقام قضایی وی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: پس از تحقیقات فنی از متهم، وی بیان نمود که مدت ۱ سال با شاکیه دوست بوده و قصد ازدواج با وی را داشتم اما متوجه شدم او به فرد دیگری علاقه دارد و  قصد ازدواج باب او را دارد، لذا درصدد انتقام و زدن ضربه روحی و حیثیتی بودم که اقدام به ایجاد صفحه جعلی سپس انتشار شماره این خانم نمودم  و با این انگیزه درصدد انتقام گیری علیه او بودم.

در ادامه این مقام مسئول گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود جهت ادامه مراحل قضایی به همراه پرونده به دادسرای جرایم رایانه ای منتقل گردید.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد که به هیچ عنوان به دوستی های فضای مجازی تکیه نکنید و اطلاعات شخصی خود از جمله شماره همراه، عکس های شخصی و خصوصی خود را به اشتراک نگذارید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *