ساخت صفحه‌ای جعلی در فضای مجازی در پی اختلاف مالی

رئیس پلیس‌فتا استان‌ مازندران گفت: فردی که با استفاده از تصاویر شخصی زنی در شبکه اجتماعی تلگرام، به علت وجود اختلافات مالی، اقدام به ساخت صفحه‌ای جعلی نموده بود، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت زنی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا، شاکیه چنین عنوان‌ داشت که اخیراً متوجه شدم شخصی ناشناس اقدام به ایجاد صفحه‌ای جعلی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام نموده و عکس بنده را نیز بر روی پروفایل آن گذاشته است، به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده، متهم که در یک بنگاه معاملاتی کار می‌کرد، شناسایی گشت.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا در ادامه با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهم را  به این پلیس احضار کردند. متهم در ابتدا منکر قضیه شد، اما با مشاهده ادله محکم از سوی کارآگاهان این پلیس، لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان ‌نمود، بنده در یک بنگاه معاملاتی مشغول هستم و به واسطه تنظیم اجاره‌نامه منزل برای شاکیه با وی آشنا شدم، اما بعد از مدتی به علت اختلافات مالی که بین ما به وجود آمد، با گرفتن شماره همراه شاکیه از روی برگه اجاره‌نامه، وارد صفحه شخصی او در تلگرام شدم و سپس به عکس‌های پروفایل او دسترسی پیدا کردم.

وی افزود: متهم عنوان داشت که در ادامه با استفاده از تصاویر به دست آمده از شاکیه اقدام به ساخت صفحه‌ای جعلی در پیام‌رسان‌ موبایلی تلگرام نمودم تا از این طریق برای او ایجاد مزاحمت کرده و تلافی کرده باشم.

این مقام  ارشد انتظامی گفت: در ادامه با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی به همراه طرفین روانه‌ی دادسرای عمومی و انقلاب گردید.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان هشدار داد: به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را بر روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خویش قرار ندهید، همچنین شماره تلفن همراه خود را که با آن در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارید را در اختیار هرکس قرار ندهید، زیرا ممکن است مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گیرد.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *