اخاذ اینترنتی در مسکو به دام افتاد

رئیس پلیس فتا لرستان از کشف یک فقره پرونده اخاذی در فضای مجازی خبر داد .

سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتا استان لرستان درتشریح این خبراظهار داشت: در پی مراجعه خانمی به اداره پلیس که مدعی شده بود در فضای مجازی مورد اخاذی قرار گرفته است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طی بازجویی های اولیه ازخانم جوان مشخص شد شخصی که در مسکو سکونت داشته است، با برقراری رابطه عاطفی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و به بهانه ازدواج، مبلغ ۱۰۰میلیون ریال از وی بعنوان قرض مطالبه کرده بود که پس از مدتی از بازپس دادن آن نیز امتناع می کرده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی پلیس فتا، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به همراه مستندات مربوطه به دادسرای خرم آباد انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی ادامه داد: خصوصیت اجتماعی انسان ها باعث شده تا جهت گسترش روابط اجتماعی خود رو به شبکه های اجتماعی بیاورند اما پنهان بودن هویت کاربران از دید مخاطبان مهمترین آسیبی است که می تواند باعث شکست عاطفی یا سوء استفاده های مالی بخصوص از بانوان شود.

رئیس پلیس فتا استان لرستان ازکاربران فضای مجازی درخواست کرد نسبت به ارتباط گیری درفضای مجازی با افرادی که از آنها شناخت ندارند اجتناب کنند.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *