دستگیری باند هکرهای میلیاردی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند هک سایبری گفت: اعضای این باند به سرقت اطلاعات دو هزار و ۸۰۰ حساب بانکی، برداشت غیرمجاز از هفت میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هک نه هزار و ۶۵۵ سایت و اکانت شبکه اجتماعی اعتراف کردند.

به گزارش پلیس فتا، سردار عزیزی اظهار کرد: در چند ماهه گذشته با طرح شکایت توسط یکی از شهروندان اراکی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه و با ارجاع پرونده‌های مشابه در دیگر شهرهای استان به پلیس فتا مشخص شد، یک باند حرفه‌ای تحت عنوان نرم افزار هایی جعلی با نام کمیاب، صیغه‌یاب، همدم یاب، ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبلیغات گسترده‌ای رادر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

سردار عزیزی با اشاره به جزئیات این سرقت‌های اینترنتی یادآور شد: شیوه این باند هک سایبری به این گونه بوده است که کاربر با نصب این برنامه‌ها برای فعال سازی و پرداخت وجهی ناچیز به درگاه جعلی یک بانک هدایت و به محض ورود اطلاعات‌، کلیه داده‌ها و مشخصات حسابش سرقت و از این اطلاعات برای برداشت‌های غیرمجاز استفاده می‌شده است.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: در روند تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که اعضای این باند هک سایبری، برای پولشویی و فرار از قانون از شگردهای بسیار پیچیده‌ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود، استفاده می‌کنند که با ادامه یافتن اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرنخ هایی از اعضای این باند به دست آمد.

وی گفت: سرانجام با ادامه اقدامات فنی و تخصصی پلیس، چهار نفر از اعضای این باند هک سایبری که در سه استان مختلف زندگی میکردند، شناسایی و پس از اخذ نیابت از مقام قضایی هر چهار نفر در عملیاتهایی جداگانه دستگیر و تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی که برای اقدامات مجرمانه شان مورد استفاده قرار میگرفت، از آنان کشف و ضبط شد.

سردار  عزیزی خاطر نشان کرد: این هکرها در بازجویی‌های پلیس فتا اذعان داشتند که در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کردند.

وی گفت: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات دو هزار و ۸۰۰ حساب کشف و همچنین در بررسی‌های انجام شده، مبلغ برداشت‌های غیرمجاز بیش از هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال برآورد شد که تا‌کنون با اقدامات انجام شده مبلغ پنج میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مالباختگان برگردانده شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت‌های اینترنتی نیز فعالیت داشته‌اند و در فعالیت‌های مجرمانه آنان هشت هزار و ۸۵۵ سایت و شش هزار و ۸۰۰ اکانت شبکه اجتماعی هک شده بود.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *