دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرامی یکی از سایت ها فروش خودرو داخلی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهم پرونده ای با موضوع دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرامی یکی از سایت های داخلی خرید و فروش خودرو در کشور خبر داد.

سرهنگ گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: در تاریخ هفدهم  خرداد ماه ۱۳۹۹با طرح شکایت نماینده یکی از سایت های خرید و فروش خودرو در کشور ، از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای ( ناحیه ۳۱ تهران ) به پلیس ، مبنی براینکه شخصی ناشناسی به صفحه اینستاگرامی شرکت که تعداد بیش از چند صد هزار دنبال کننده دارد ، دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است و با تغییر محتویات صفحه سعی در رد گم کنی نموده بود،  پرونده در دستور کار افسران فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع، مهندسان در قدم اول با بررسی مستندات بدست آمده از ادعای شاکی ، مجموعه اقدامات فنی و مهندسی لازم به جهت شناسایی متهم را انجام دادند سپس با به دست آمدن سرنخ های اولیه و انجام استعلامات لازم هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: متهم و گرداننده پیج که یک جوان ۲۲ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای و احضار به این پلیس ، با مواجه شدن ادله پلیس و شکایت نماینده شرکت لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با توجه به برند بودن نام شرکت و اطمینانی که در جامعه به سبب همین موضوع ایجاد شده بود تصمیم به انجام این کار گرفتم و هدفم کسب درآمد به سبب انتشار آگهی های خرید و فروش خودرو بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی دسترسی غیر مجاز به صفحات مختلف شبکه های اجتماعی و یا جعل نام و شناسه صفحات مشهور و شرکت های معتبر با دنبال کنندگان بالا با هدف کسب درآمد نامشروع است و در این خصوص ضرورت دارد تا صاحبان اصلی این صفحات تنظیمات امنیتی لازم را در خصوص جلوگیری از تکرار این موضوع انجام دهند.

سرهنگ گودرزی در خاتمه اظهار داشت: پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای جهت سیر مراحل قانونی ارسال شد .

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *