درخواست وجه از اقوام و آشنایان ترفند مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه درخواست پول از سوی اقوام و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی ترفند مجرمان سایبری است، به شهروندان هشدار داد: حتما قبل از واریز وجه درخواستی با دوست یا آشنای خود تماس بگیرند.

سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه هر روز روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود، گفت: متاسفانه شهروندان زیادی به دلیل اینکه اطلاع و دانش کافی ندارند و یا به دلیل بی‌دقتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداری، مجرمان سایبری با نفوذ به شبکه‌های اجتماعی کاربران، با برقراری ارتباط با اقوام و آشنایان آنان در این شبکه‌ها، از دوستان و آشنایان این کاربران می‌خواهند به توجه به بحران به وجود آمده مبلغی به شماره حساب اعلامی از سوی آنها واریز کنند .

سرهنگ صادقی ادامه داد: شهروندان نیز با توجه به این‌که ظاهرا پیام از طرف اقوام و آشنایان آنان است، اعتماد کرده بدون تماس با فرد، مبلغ درخواستی را به شماره حساب اعلامی واریز می کنند بدون اینکه اطلاعی از صحت و سقم این درخواست داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: با این ترفند ساده نه تنها از شهروندان کلاهبرداری کرده بلکه باعث اختلاف و جلب اعتماد شهروندان به یکدیگر می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان با درخواست پرداخت وجه از سوی اقوام و آشنایان خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتند حتما با آنها تماس برقرار کنند و از صحت و سقم درخواست آنان مطلع شوند‌ و سپس اقدام به واریز وجه نکنند.

سرهنگ صادقی تاکید کرد: شهروندان در این مواقع بدون تماس با آشنای مورد نظر که درخواست قرض داشته اصلا وجهی واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان یادآور شد: متاسفانه کم دقتی و اعتماد بی جا در فضای مجازی به دیگران زمینه ساز گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری است.

منبع: پلیس فتا

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *