درآمد اینترنتی از جنس اخاذی

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با بدست آوردن تصاویر شخصی و خانوادگی یکی از شهروندان قصد اخاذی چند میلیونی از او را داشت توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصاویر شخصی و خانوادگی وی را بدست آورده و با تهدید به انتشار آن ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قصد اخاذی ۱۵۰ میلیون ریالی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه شاکی هیچ اطلاعی از هویت فرد تهدید کننده نداشت، گفت: قربانی هیچ گونه عکس یا فیلمی نیز در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذاشته است و با جمع آوری مدارک و مستندات پلیس و انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و دستگیر گردید.

این مقام انتظامی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس فتا صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و عکس‌های بدست آمده را حاصل هک کردن گوشی تلفن همراه شاکی عنوان و انگیزه خود را ابتدا کنجکاوی عنوان داشت اما زمانی که اطلاعات با ارزشی را بدست می‌آورد نیت خود را تغییر داده و قصد سوءاستفاده از قربانی خود را می کند.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: از نگهداری و ذخیره عکس‌‎های شخصی و خصوصی بر روی وسایل قابل حمل از قبیل تلفن همراه، فلش مموری، تبلت و … اکیداً خودداری نمایید و حتما بر روی اطلاعات محرمانه و شخصی خود رمزعبور قرار دهید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *