خصومت شخصی دلیلی رایج برای دسترسی غیر مجاز

رئیس پلیس فتا استان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری اینستاگرام شهروند مشهدی خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد که شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به شبکه اجتماعی اینستاگرام شخصی وی، که پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به پیگیری و بررسی‌های صورت گرفته کارشناسان و بر اساس مستندات موجود و اظهارات شاکیه، با تلاش مأمورین پلیس فتا متهم در شهرستان مشهد شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته ، همه چیز را انکار، اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و بیان داشت شاکی یکی از همکارانم بوده و بدلیل خصومت قبلی با زیر نظر گرفتن وی و دسترسی به گوشی نامبرده رمز وی را سرقت و انگیزه خود را انتقام گیری دانست .

توصیه های سرهنگ جهانشیری

سرهنگ جواد جهانشیری ضمن تأکید بر لزوم حفظ اطلاعات حساب های کاربری گفت: اعتماد به دیگران یکی از آسیب‌هایی است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به افراد وارد کند همچنین از یادداشت اطلاعات حساب کاربری و نگهداری از آن در محل های ناامن خودداری کنید چراکه برخی سودجویان از این فرصت سوءاستفاده کرده و اطلاعات شما را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شهروندان خواست: در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشناهایتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردند حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مطالب مرتبط: کلاهبرداری از دنبال کنندگان پیج اینستاگرامی با ورود غیر مجاز

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *