جعل هویت مجری محبوب در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان کردستان از شناسایی دختر جوانی خبر داد که در فضای مجازی اقدام به جعل هویت و انتشار تصاویر خصوصی گوینده معروف کرده بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: اخیراً یکی از گوینده های محبوب استانی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد اکانت جعلی با نام و تصاویر خصوصی وی در اینستا تشکیل شده و این کار دردسرهای زیادی را برایش نزد دوستان و آشنایان ایجاد کرده است.

سرهنگ دانش پور گفت: این خانم مجری در توضیحات خود عنوان کرد که شخصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد صفحه‌ای به نام بنده و قرار دادن عکس‌های خصوصی‌ام در آن نموده که این عمل موجب به مخاطره افتادن آبرویم شده، لذا شکایت و تقاضای رسیدگی دارم. بعد از اخذ اظهارات شاکیه مراتب در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرارگرفته و در این رابطه پرونده تشکیل گردید.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی شناسایی متهم جعل هویت مورد نظر در دستور کار قرارگرفته و با اقدامات فنی و پلیسی متهم که دختر جوان سنندجی بود شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: متهم جوان در مواجهه با مستندات غیر قابل انکار پلیس فتا اظهار داشت: “اکانت اینستاگرام مورد نظر را من ایجاد کردم و به قصد جذب فالور از نام و تصاویر شاکیه که از مجری های پر طرفدار استان است سوء استفاده نمودم و قصد دیگری نداشتم”.

سرهنگ دانش پور در ادامه از تحویل متهم به مراجع ذی صلاح خبر داد و گفت :برای متهم به اتهام انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در فضای مجازی قرار قانونی مناسب صادر شد.

این مقام مسئول سایبری بیان داشت: متأسفانه برخی کاربران به‌ واسطه منافع شخصی و سرگرمی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی دیگران در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که موجب هتک حیثیت و به خطر افتادن آبروی دیگران می‌شود و این کار جرم بوده و قانون گذار مجازات قانونی برای این عمل مجرمانه تعریف کرده است .

وی در خاتمه تصریح کرد: کاربران باید توجه کنند که فضای مجازی به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی محلی برای سرگرمی و منفعت طلبی نیست  و این دست از اقدامات کاربران که از موقیعت اجتماعی دیگران استفاده ابزاری نماید مورد رصد پلیس فتا است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *