توهین به مقدسات دینی در فضای مجازی جرم است

‌رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با رصد سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که برخی افراد اقدام به انتشار مطالب توهین‌‌آمیز به مقدسات دینی و ائمه اطهار(ع) در این بستر می‌نمایند. این در حالیست که قانون‌گذار برای منتشرکنندگان اینگونه مطالب موهن در فضای مجازی مجازات سنگینی در نظر گرفته است.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: با رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا در جهت کاهش جرایم و تخلفات در این بستر، صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی شناسایی گردید که اقدام به توهین به مقدسات و ائمه (ع) کرده و سعی در تحریف افکار عمومی داشته است.

رئیس پلیس فتا خوزستان افزود: درج و انتشار هرگونه محتوای اهانت‌آمیز به دین مبین اسلام ، مقدسات دینی یا ائمه اطهار(ع) در فضای مجازی و تبلیغ برای گروه‌ها و فرقه‌های ضاله و منحرف در این فضا جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در ادامه این پرونده، کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی گرداننده صفحه مزبور آغاز نموده و پس از بررسی‌های فنی انجام گرفته، نهایتاً متهم شناسایی و هویت وی کشف گردید.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید مجدد بر جرم بودن انتشار مطالب موهن عنوان کرد: کاربران باید دقت کنند که حتی باز نشر مطالب توهین آمیز و خلاف واقع نیز جرم محسوب شده و مجازات آن در قانون لحاظ شده است. لذا شهروندان باید دقت داشته باشند که ضمن هوشیاری نسبت به عدم باز‌نشر اینگونه مطالب، درصورت عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های مشکوک و منحرف به سرعت گروه را ترک کرده و آنرا به پلیس فتا گزارش دهند.

وی افزود: در نهایت پس از کشف موقعیت مکانی متهم، طی عملیاتی دستگیر شد و در تحقیقات انجام شده از وی در خصوص موضوع پرونده و مطالب منتشره در صفحه شخصی خود، به بزه انتسابی معترف و بیان داشت که قصد توهین به ائمه را نداشته و صرفا جهت خودنمایی این مطالب را از صفحه دیگری کپی نموده است.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *