تهدید از طرف نامزد سابق در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مردی که با ایجاد یک صفحه در فضای مجازی، اقدام به انتشار اطلاعات شخصی نامزد سابق خود نموده بود توسط پلیس فتا استان کرمان دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ستاد امین یادگارنژاد در این خصوص تصریح کرد: در پی شکایت زنی مبنی بر اینکه مدتی است خانمی به نام مهسا در فضای مجازی با ارسال عکس‌های شخصی‌ام ،اقدام به ایجاد مزاحمت‌ و در نهایت تهدید برایم نموده است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: با انجام تحقیقات علمی‌، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکیه را نموده بود نامزد سابق وی بوده که چند ماه قبل به دلایل شخصی اقدام به قطع رابطه با هم نموده بودند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهم پس از دستگیری به این پلیس دلالت که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده اما با وجود ادله کافی در بازجویی‌های خود اعتراف و  هدف خود را  از ایجاد این صفحه  انتقام جویی و تسویه حساب شخصی بیان نمود.

سرهنگ یادگارنژاد در این خصوص گفت: از شهروندان به ویژه خانم‌های جوان می‌خواهیم در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و خانوادگی خود کوشا بوده و تا زمانی که روابطی مثل ازدواج بین آنها قطعی نشده است از ارسال هر گونه اطلاعات شخصی خوداری نمایند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی (قانون جرایم رایانه‌ای) هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان گفت: افرادی در فضای مجازی تحت عناوینی مثل خواستگار از شما خواهان اطلاعات شخصی مثل عکس و فیلم می‌شوند، این موضوع را باور نکنید و هیچگونه اطلاعاتی در اختیار این افراد نگذارید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *