دختر دانشجو حساب بانکی پدرش را خالی کرد

دختر دانشجویی که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود نسبت به برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی اقدام کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا استان گلستان شناسایی شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ دوم ابراهیم پرسا در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند گرگانی مبنی بر برداشت ۱۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبالغ کسر شده، صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه شده که با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس فتا احضار شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه‌ داد: متهم که دختر شاکی بود، در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان کرد که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود و با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی وی، اقدام به برداشت به صورت غیرمجاز و خرید شارژ تلفن همراه نموده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از برداشت‌های غیر مجاز بانکی توسط دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد، گفت: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز اول و دوم خود را عوض کنید، همچنین از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید و مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرهنگ پرسا به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه ، ابتدا یا انتهای شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

468 ad

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *